Miksi kirjoitin? Tai kirjoitin mitä kirjoitin.

Miksi kirjoitin kirjan salaliitosta? Siis juuri tästä surullisen kuuluisasta salaliitosta.

Miksi kirjoittaa kirja niin arveluttavasta aiheesta?

Kaikki alkoi siitä, että esitin aiemmalla työpaikallani hieman skeptisen kommentin tieteen tieteellisyydestä ja eräs kolleegani kysyi uskonko, että WTC 7 rakennus romahti räjähteillä. Katsoin sen nettivideon. Romahdushan näyttää juuri siltä miltä se näyttää ja perustelut räjähdysteorialle ovat juuri niin vahvoja kuin ne ovat, joten lueskelin netistä muitakin salaliitoteorioita. Näissä muissa teorioissa oli liikaa perusteettomia väitteitä. Jotkut asiat pystyi heti osoittamaan vääriksi, toiset väitteet ja tiedot olivat keskenään ristiriidassa. En saanut otetta niistä teorioista ja päätin selvittää asian itse, että kaikki olisi kunnolla tarkistettua ja tahalliset vääristelyt jätetty pois, koska tahallista vääristelyä niissä usein oli. Kirjoitin tämän kirjoituksen lyhyenä yhteenvetona selvittelyni tuloksista, ehkä siitä on apua jollekin toisellekin.

En käsittele kirjoituksessani sen enempää Kennedyn murhaa kuin Marilynin itsemurhaakaan, en kuulentoja enkä 9/11 tapahtumia. Kaikki kappaleet liittyvät samaan vanhaan salaliittoteoriaan, jota voisi vaikka sanoa messiaaniseksi, gnostiseksi, kabbalistiseksi salaliitoksi. Tai sen voisi nimetä Näkymättömäksi kädeksi, Jumalan suureksi suunnitelmaksi, vaikka ei Jumalalla mitään tekemistä sen asian kanssa ole. Salaliittoteoria on vanha. En yrittänyt keksiä siihen mitään uutta, vain tarkistaa oliko siinä mitään perää. Ehkä jotkut tulkintani ovat uusia tai harvemmin esitettyjä, mutta asian kannalta sillä ei ole merkitystä. En aina viittaa kaikkiin lähteisiin, koska en halunnut kirjoittaa tieteellistä työtä, jota sitten olisi sanottu pseudotieteelliseksi. Tämä on vain selvitys, jonka tein itselleni ja myöhemmin päätin kirjoittaa jotensakin luettavaan muotoon. Tiedot olen pyrkinyt tarkistamaan niin hyvin kuin osasin. Tietenkin, kun aihe on mitä on, ja historiassa ei ole niin hyviä menetelmiä jonkin väitteen tarkistamiseen kuin eksakteissa tieteissä, joihin oikeastaan kuuluu vain matematiikka, mitään ei voi aukottomasti todistaa. Tähän asti pääsin, ehkä päätelmäni kiinnostavat jotain toistakin, tai sitten ei.

Juhani Laine March 17, 2020 Reply

17.3.2020
Found this site today. Glanced through your first
book quickly.You have sure managed to get all best
known conspiracy theories in your book.
I am occupied with so many things that I do not know when I have time to examine your book more
thoroughly. Anyway, interesting ! Keep writing!

jorma March 17, 2020 Reply

Kiitos,

Niihin kirjoihin tuli vahan liikaakin salaliittoteoriaosaa, mutta tulipahan kokeiltua sitakin.